Ergoterapie je zdravotnický obor, který se zabývá podporou a zlepšováním schopností jednotlivců vykonávat každodenní činnosti, které mají vliv na jejich zdraví, životní pohodu a sociální […]
nabývané Kompetence
Aktivity venku a praktického života, jak jsou definovány v Montessori filozofii, mají zásadní vliv na rozvoj různých kompetencí u dětí, zejména ve věku do 3 […]
Senzorické a přírodní zahrady v Montessori filozofii: Propojení s vývojem dětí
Senzorické a přírodní zahrady jsou v souladu s principy Montessori pedagogiky, která klade důraz na smyslový a praktický vývoj dětí skrze aktivní zapojení a přímý […]
Léčebné účinky pobytu v lese: Proč by děti měly trávit více času v přírodě
Pobyt v lese, často označovaný jako lesní terapie, má prokazatelné léčebné účinky na fyzické a psychické zdraví člověka. Tento fenomén je znám již od 80. […]
Pohyb na čerstvém vzduchu a jeho přínos pro děti
Pohyb je základní potřebou každého dítěte, a to od nejútlejšího věku. Dokonce již v prenatálním období můžeme pozorovat první pohybové aktivity plodu, které se po […]
Porovnání myšlenek Jana Amose Komenského a Marie Montessori
Jan Amos Komenský (1592–1670) a Maria Montessori (1870–1952) byli významnými reformátory vzdělávání, kteří se věnovali rozvoji pedagogických přístupů, jež kladly důraz na dítě jako aktivního […]
Lidské tendence podle Marie Montessori
Marie Montessori identifikovala lidské tendence jako přirozené impulzy, které vedou každého člověka k učení, růstu a interakci s okolím. Tyto tendence jsou vrozené a tvoří […]
Komunikace
Lidská tendence komunikace, kterou Maria Montessori identifikovala, je přirozenou potřebou člověka vyjádřit se a propojit s ostatními. U dětí to můžeme pozorovat od raných fází […]
Rozšířený pohled na lidské smysly: Víc než šest základních smyslů
Tradičně je lidským smyslům připisováno šest základních forem vnímání: zrak, sluch, čich, chuť, hmat a rovnováha (vestibulární systém). Tyto smysly jsou pevně zakořeněny v našem […]
Úkoly na rozvoj mozku pro děti ve věku 3–6 let
Ve věku 3–6 let se děti stávají zvědavými průzkumníky světa kolem sebe. Cílem Montessori aktivit je podpořit jejich samostatnost, soustředění a logické myšlení. Úkoly inspirované […]